Logo

کتاب آثار جشنواره مردمی فیلم عمار

کتاب آثار جشنواره مردمی فیلم عمار

حسين شمقدری

حسين شمقدری

فیلم‌نامه

نقش هنری :
کارگردان, داور
تحصیلات :
کارشناسی ارشد کارگردانی سینما
سال تولد :
1367
استان :
تهران
شهر :
تهران
درباره او

حسین شمقدری کارگردان سینما و تلویزیون ایران بوده و از مهم‌ترین آثارش می‌توان به کارگردانی مستند میراث آلبرتا، مستند بهارستان-قسمت هشتم، مستند انقلاب جنسی ، مستند فرزند اورشلیم و مستند یزدان تفنگ ندارد اشاره کرد.
شمقدری کار حرفه‌ای خود را از تلویزیون آغاز نموده و سال 1390 در سریال بهارستان-قسمت هشتم به‌عنوان کارگردان فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدی‌اش مانند مستند میراث آلبرتا و انقلاب جنسی، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای او محسوب می‌شود.
وی در سال 1390 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذرانده و در تولید آثار مهمی همچون سریال بهارستان-قسمت هشتم به‌عنوان ، مستند یزدان تفنگ ندارد و مستند میراث آلبرتا به‌عنوان کارگردان حضورداشته و خود را به جامعه هنرمندان معرفی کرده است.
بااینکه حسین شمقدری را بیشتر به‌عنوان کارگردان می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده و علاوه بر کارگردان به‌عنوان نویسنده و بازیگر نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار حسین شمقدری در حرفه‌ی نویسندگی، مستند یزدان تفنگ ندارد و فیلم یزدان تفنگ ندارد بوده و مهم‌ترین اثر حسین شمقدری در حرفه‌ی بازیگری، سریال فرستاده است.