Logo

کتاب آثار جشنواره مردمی فیلم عمار

کتاب آثار جشنواره مردمی فیلم عمار

شهریار بحرانی

شهریار بحرانی

نقش هنری :
داور
تحصیلات :
کارشناسی انیمیشن
سال تولد :
1330
استان :
تهران
شهر :
تهران
درباره او

شهریار بحرانی متولد 1330 در تهران، نویسنده و کارگردان سینما و فارغ‌التحصیل انیمیشن از مدرسه سینمایی لندن است. وی کارگردان سینما و تلویزیون ایران بوده و از مهم‌ترین آثارش می‌توان به کارگردانی سریال مریم مقدس، فیلم ملک سلیمان و فیلم مریم مقدس اشاره نمود.
بحرانی کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرده و در سال 1363 در فیلم پرچم‌دار به‌عنوان کارگردان فعالیت داشته است.
شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی شهریار بحرانی فعالیت در سریال مریم مقدس باشد که در سال 1379 با کارگردانی این سریال توانست خود را میان اهالی فضای تلویزیون مطرح کند. وی همچنین در سال 1387 فیلم ملک سلیمان را کارگردانی کرده است.
شهریار بحرانی علاوه بر کارگردان به‌عنوان نویسنده، تدوینگر، بازیگر و طراح فونت عنوان‌بندی نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته و از مهم‌ترین آثارش در حرفه‌ی نویسندگی، سریال مریم مقدس و فیلم‌های ملک سلیمان، دنیای وارونه، حمله‌ به اچ3، ‌منطقه‌ی ممنوع، هراس، گذرگاه و پرچم‌دار است. ازجمله مهم‌ترین آثار وی در حرفه‌ی تدوینگری، فیلم‌های یوسف پیامبر، مریم مقدس، دنیای وارونه، سرعت، پرواز درنهایت، هراس و سریال اصحاب کهف بوده و در حرفه‌ی بازیگری، فیلم باشگاه سری و فیلم لاک‌پشت است.
همچنین مهم‌ترین اثر شهریار بحرانی در حرفه‌ی طراحی فونت عنوان‌بندی، فیلم دزد عروسک‌ها است.
شهریار بحرانی سال 1388 برای فیلم ملک سلیمان توانست در بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی نامزد شود.