Logo

کتاب آثار جشنواره مردمی فیلم عمار

کتاب آثار جشنواره مردمی فیلم عمار

حجت‌الاسلام حمیدرضا غریب رضا

حجت‌الاسلام حمیدرضا غریب رضا

فیلم

نقش هنری :
داور
تحصیلات :
حوزوی
سال تولد :
1358
استان :
خوزستان
شهر :
درباره او

حجت‌الاسلام حمیدرضا غریب رضا متولد ۱۳۵۸ روحانی نسل سومی انقلابی است که از گروه‌های مسجدی خوزستان برخاسته و در سال ۷۶ راهی مدرسه معصومیه در حوزه علمیه قم شده است. وی دوره مقدمات را تا پایه ۶ در مدرسه علمیه معصومیه گذرانده و بعد از پایان تحصیلات مقدمات دوره سطح را در مدرسه آیت‌الله گلپایگانی و مدرسه فیضیه در خدمت اساتیدی چون حجج‌الاسلام حیدری، نور مفیدی، نائینی و عبدالله النمر سپری کرده است.
او در بین سال‌های طلبگی با مبانی اسلام ناب و امام خمینی گره‌خورده و دراین‌بین به سراغ آموختن زبان عربی رفته و اولویت تبلیغی و فعالیت خود را در حوزه عربی با محوریت گفتگوی دینی و وحدت اسلامی گذاشته است و در طول دو سال فعالیت موسسه فرهنگی گفتگوی دینی با همکاری نهادهای فرهنگی و افراد خیّر، نزدیک به ۸۰ نشست را با حضور اندیشمندان خارجی و داخلی برگزار کرده است. وی همچنین کتاب «اویس خمینی» را درباره شهید حسین الحوثی تألیف نموده است.
ایشان طی دوره‌های چهارم، ششم، هفتم و نهم جشنواره مردمی فیلم عمار به ترتیب عضو هیئت‌داوران بخش روحانیت و بیداری اسلامی، بخش بیداری اسلامی ، ایران و آمریکا، بخش بیداری اسلامی، وحدت و مدافعان حرم و بخش بیداری اسلامی و جهانی بوده است.