Logo

کتاب آثار جشنواره مردمی فیلم عمار

کتاب آثار جشنواره مردمی فیلم عمار

جواد اردکانی

جواد اردکانی

نقش هنری :
داور
تحصیلات :
کارشناسی حقوق
سال تولد :
1341
استان :
خراسان رضوی
شهر :
مشهد
درباره او

جواد اردکانی متولد سال ۱۳۴۱ در مشهد و فارغ‌التحصیل رشته حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی و کارگردان سینما و تلویزیون ایران است. از مهم‌ترین آثار جواد اردکانی می‌توان به کارگردانی سریال چه کسی به سرهنگ شلیک کرد، سریال آینه‌های نشکن و فیلم شور شیرین اشاره کرد.
وی کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرده و سال 1379 در فیلم چوری به‌عنوان کارگردان فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدی‌اش مانند سریال چه کسی به سرهنگ شلیک کرد، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای او محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون سارا ییناز، غلامرضا خوشحال‌پور، شهرام علی شریفی و شهره لطفی را تجربه کرد.
جواد اردکانی سال 1384 سریال چه کسی به سرهنگ شلیک کرد را کارگردانی کرد که توانست خود را میان اهالی فضای تلویزیون مطرح کند.
اردکانی علاوه بر سریال چه کسی به سرهنگ شلیک کرد، در سال 1387 سریال آینه‌های نشکن را کارگردانی کرده و با هنرمندانی چون سعید نیک پور، آزیتا حاجیان، صبا کمالی و قاسم زارع همکاری داشته است.
بااینکه جواد اردکانی را بیشتر به‌عنوان کارگردان می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده و علاوه بر کارگردان به‌عنوان نویسنده و تدوینگر نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین آثار اردکانی در حرفه‌ی نویسندگی، فیلم‌های شور شیرین، به کبودی یاس، سبیل مردونه، قناری، چوری و بازگشت از بوداپست است. همچنین مهم‌ترین اثر جواد اردکانی در حرفه‌ی تدوینگری، فیلم قناری است.